Design Web

Un design bun poate amplifica sau poate deforma mesajul pe care doriti sa-l transmiteti clientilor si potentialilor dumneavoatra clienti.
Dincolo de parametrii tehnici specifici (viteza de incarcare, validare cod W3, dimensiuni de optimizare imagini, etc) si in functie de tipul de comunicare vizuala pe care-l doresc partenerii nostri, avem in permanenta in vedere cateva lucruri importante, ce merita citite la o cafea :)

plain-about 1.Culorile
In cazul redesignului sau "modernizarii" :) primul pas este identificarea culorilor cu care este asociat brandul. Fie ca vorbim de marca inregistrata sau nu, orice website existent prezinta o identitate coloristica ce in peste 90% din cazuri trebuie pastrata pentru a nu induce confuzie in randul clientilor vechi.
In cazul elementelor noi, elementele coloristice trebuie alese in functie de valorile la care adera brandul sub care va opera noul produs online (ex: dinamicitate vs relaxare; culori identitare acceptate ca norma pentru produse/ servicii : verde- eco/forestier/mediu; albastru: apa; servicii si produse asociate cu apa; zone de relaxare, etc; rosu- produse asociate cu foc sau dinamicitate extrema, etc)
Un aspect de semnalat este folosirea sau nu a gradienturilor si a backgroundurilor care trebuie sa fie ajustate in functie de tipul de layout (responsiv sau nu).

plain-about 2.Fonturile
Desi aparent este o treaba atat de simpla, necesita o atentie ridicata.
Principalul obiectiv al fonturilor este acela de a transmite mesajul intr-o forma care sa fie inteleasa indiferent de tipul de dispozitiv utilizat (telefon, tableta, laptop, desktop).
Al doilea obiectiv este acela de a evidentia si amplifica mesajul.
Al treilea obiectiv este de a fi in stransa armonizare grafica cu restul designului si continutului.
Si evident un alt obiectiv este de a diferentia fata de restul websiteurilor, in masura in care este posbil.
Si sa nu uitam ca trebuie sa fie recunoscut de majoritatea browserelor.
Foarte multe dintre websiteurile create anterior prezentau o foarte mare problema a fonturilor. Problema era foarte simpla : aplicatiile online create in trecut se adresau unei rezolutii de desktop care in unele cazuri mergea chiar la un nivel de 800x600 de pixeli. Da, este surprinzator ca si la ora actuala inca mai exista asemenea produse. Problema principala era data de faptul ca in combinatie cu un layout neactualizat au drept rezultat afisarea unui continut ce este greu de citit/receptat de catre publicul tinta.

plain-about Scopul formei de design este de a ghida publicul catre continut si de a accentua mesajul dorit sa fie transmis. De asemenea, layoutul web trebuie sa conduca la disponibilitatea si receptarea mesajului si a continutului indiferent de tipul de dispozitiv utilizat.
Un alt element de luat in calcul este cel referitor la utilizarea celor mai recente tehnologii in domeniul web atat in ceea ce priveste codul html de afisare, cat si elementele css.
In cadrul oricarui layout trebuie sa se tina cont si de un element ce pare in aparenta banal: spatiul. Desi pare atat de simplu si de evident, uneori chiar se uita de acest element si astfel continutul devine greu de citit si uneori incoerent.
De asemenea in ce priveste partea de layout, trebuie sa aveti in vedere atat elementele repetitive (header/footer/navigation) cat si primele tipuri de informatii ce sunt disponibile utilizatorului - asa numita prima jumatate vizibila a ecranului.
Odata stabilite elementele principale de layout acestea trebuie ajustate sa corespunda si parametrului de simplicitate a designului - eliminarea de ilustratii ornamentale care nu au legatura nici cu brandul si nici cu mesajul. Foarte multi au confundat faptul ca un layout foarte incarcat si greu de afisat corespunde unui continut foarte bun.
Sa nu uitam ca elementul de design are influenta majora inclusiv pe parametrii tehnici motoarele de cautare urmarind la ora actuala inclusiv proportia intre continutul de tip text si cantitatea de cod necesara pentru afisarea acestuia.
Si evident ar trebui sa amintim aici si de proportiile ce trebuie avute in vedere in functie si de tipul de continut de pe fiecare pagina.

plain-about Una dintre cele mai mari si mai dificile probleme pentru ca:
- continutul trebuie sa aiba caracter unicat
- continutul trebuie sa fie clar si descriptiv
- continutul, contrar pararerii majoritare, nu se reduce doar la text.
Include, de asemenea, imagine si video. Este de foarte multe ori exprimata parerea ca la ora actuala traim intr-o perioada aproape exclusiv vizuala. Uneori, pentru continut (chiar audio) nefiind disponibile intrumente de cuantificare si masurare a acestuia.
- Ilustratiile trebuie sa corespunda subiectului si sa fie alese astfel incat sa conteze.
- Continutul de tip text trebuie sa fie lizibil, clar si usor de asimilat de catre tipul de utilizator dorit.
- In cazul utilizarii in design sau in continut de icon-uri acestea trebuie sa fie clare, usor de recunoscut si nu trebuie sa distraga de la continut, ci doar sa marcheze o intelegere mai usoara a acestuia.